🔹 Opmåling og produktion
Ved opmåling tager vi udgangspunkt i de forhold, der er til stede på opmålingstidspunktet.
Vi forudsætter, at kunden informerer os om eventuelle fremtidige installationer (fx brusearmaturer, el, ventilation m.m.).
Manglende information kan medføre, at løsningen ikke passer til senere installationer, hvilket ikke kan betragtes som en fejl fra vores side.
🔹 Ansvar ved kundens egne materialer
Vi yder ikke garanti på materialer eller produkter, der er leveret af kunden selv. Brug af kundens egne dele sker på eget ansvar, og vi kan ikke stilles til ansvar for eventuelle fejl, brud eller manglende funktion herefter.
Ved opgaver, hvor kundens egne materialer anvendes, udføres arbejdet altid efter medgået tid og materialeforbrug, og faktureres derefter.
🔹 Montage og skjulte forhold
Ved montage eller udskiftning af f.eks. vinduer, glas eller spejle kan der opstå forhold, der ikke har været synlige ved opmåling (fx skjulte rør, kabler eller råd).
Vi tager forbehold for sådanne skjulte forhold og påtager os ikke ansvar for uforudsete følgevirkninger, medmindre der er tale om åbenlyse fejl fra vores side.
🔹 Parkering og adgangsforhold
Prisen er baseret på, at der stilles fri parkeringsplads til rådighed foran arbejdsstedet.
Hvis der ikke er parkering tilgængelig, faktureres den tillægstid, der bruges på at finde p-plads samt eventuelle p-afgifter til tilbudsprisen.
🔹 Servicebesøg og tidsregistrering
Servicebesøg faktureres med minimum 1 time, derefter pr. påbegyndt halve time.
I den fakturerede tid indgår:
– Tid hos kunden
– Transport
– Pakning af bil med materialer
– Oprydning og bortskaffelse af affald
🔹 Reklamation og justering
Fejl og mangler skal anmeldes hurtigst muligt, og senest 5 arbejdsdage, efter færdiggjort arbejde.
Vi udbedrer naturligvis fejl, der skyldes os, men tager ikke ansvar for forhold, der ændres efter opmåling eller montering.
🔹 Særlige forbehold ved tætning af ovenlysvinduer og glastage.
Ved tætning af eksisterende ovenlysvinduer eller glastage kan vi ikke garantere fuldstændig tæthed.
Derfor kan efterfølgende vandindtrængning ikke betragtes som en reklamation.
Arbejdet udføres efter medgået tid og materialer, da omfanget afhænger af forholdene på stedet.
Vi tager forbehold for eksisterende materialer (glas, lister mv.) og kan ikke holdes ansvarlige for brud eller skader, der opstår under arbejdet.
Der ydes ikke garanti på tætningen, da resultatet påvirkes af vejr og eksisterende bygningsforhold.