Generelle betingelser for opmåling, montage og service

Glarmester Lars Johansen og Søn A/S

Vi ønsker et godt og gennemsigtigt samarbejde og har derfor samlet de vigtigste betingelser, som gælder for vores arbejde. 

De dækker både opmåling, montage, service og særlige typer opgaver.​

🔹 Opmåling og produktion

Ved opmåling tager vi udgangspunkt i de forhold, der er til stede på opmålingstidspunktet.
Vi forudsætter, at kunden informerer os om eventuelle fremtidige installationer (fx brusearmaturer, el, ventilation m.m.).
Manglende information kan medføre, at løsningen ikke passer til senere installationer, hvilket ikke kan betragtes som en fejl fra vores side.

🔹 Ansvar ved kundens egne materialer

Vi yder ikke garanti på materialer eller produkter, der er leveret af kunden selv. Brug af kundens egne dele sker på eget ansvar, og vi kan ikke stilles til ansvar for eventuelle fejl, brud eller manglende funktion herefter.

Ved opgaver, hvor kundens egne materialer anvendes, udføres arbejdet altid efter medgået tid og materialeforbrug, og faktureres derefter.

🔹 Montage og skjulte forhold

Ved montage eller udskiftning af f.eks. vinduer, glas eller spejle kan der opstå forhold, der ikke har været synlige ved opmåling (fx skjulte rør, kabler eller råd).
Vi tager forbehold for sådanne skjulte forhold og påtager os ikke ansvar for uforudsete følgevirkninger, medmindre der er tale om åbenlyse fejl fra vores side.

🔹 Parkering og adgangsforhold

Prisen er baseret på, at der stilles fri parkeringsplads til rådighed foran arbejdsstedet.
Hvis der ikke er parkering tilgængelig, faktureres den tillægstid, der bruges på at finde p-plads samt eventuelle p-afgifter til tilbudsprisen.

🔹 Servicebesøg og tidsregistrering

Servicebesøg faktureres med minimum 1 time, derefter pr. påbegyndt halve time.
I den fakturerede tid indgår:
– Tid hos kunden
– Transport
– Pakning af bil med materialer
– Oprydning og bortskaffelse af affald

🔹 Reklamation og justering

Fejl og mangler skal anmeldes hurtigst muligt, og senest 5 arbejdsdage, efter færdiggjort arbejde.
Vi udbedrer naturligvis fejl, der skyldes os, men tager ikke ansvar for forhold, der ændres efter opmåling eller montering.

🔹 Særlige forbehold ved tætning af ovenlysvinduer og glastage.

Ved tætning af eksisterende ovenlysvinduer eller glastage kan vi ikke garantere fuldstændig tæthed.
Derfor kan efterfølgende vandindtrængning ikke betragtes som en reklamation.


Arbejdet udføres efter medgået tid og materialer, da omfanget afhænger af forholdene på stedet.
Vi tager forbehold for eksisterende materialer (glas, lister mv.) og kan ikke holdes ansvarlige for brud eller skader, der opstår under arbejdet.
Der ydes ikke garanti på tætningen, da resultatet påvirkes af vejr og eksisterende bygningsforhold.

Det siger vores kunder​

"Meget professionelle"

Meget professionelle fra start til slut. Fantastisk løsning på en utraditionel udfordring. God pris. Kan kun anbefale Lars Johansen & søn.


Nicoline Riemann

"Altid god service"​

Altid god service og klar til at hjælpe når der er brug for det.


Malene M. Sandemand

Indhent ​gratis tilbud

Du er altid velkommen til at kontakte os for at høre mere om, hvad vi kan gøre for dig.

Vi giver også gerne et uforpligtende tilbud.

Du kan ringe til os på telefon 44 65 46 26 eller sende en e-mail til info@larsjohansen.dk - du kan også benytte vores kontaktformular.

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt